معرفی انواع درب داخلی مدرن و مینیمال

معرفی انواع درب داخلی مدرن و مینیمال

درب های ساختمانی نقش مهمی در دکوراسیون منزل ایفاء می کنند. نمی توان اثرگذاری درب ها را در زیبایی و لوکس بودن خانه در نظر نگرفت!

به همین دلیل است که امروزه، بیشتر ساختمان سازان توجه ویژه ای به درب های ساختمانی می کنند و تلاش دارند تا بهترین متریال و زیباترین مدل های درب ساختمانی را برای محیط سازه انتخاب کنند.
اما از آن جایی که مدل های متنوعی در بازار وجود دارد، انتخاب یکی از این درب ها، کار سخت و چالش برانگیزی است.

اگر می خواهید انواع درب داخلی مدرن و مینیمال را بشناسید، حتما تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

انواع درب داخلی ( از لحاظ مکان نصب)

 

انواع درب داخلی ( از لحاظ مکان نصب)

 

درب ها ممکن است شکل و مدل های مختلفی داشته باشند. همچنین از جنس ها و متریال مختلفی برای ساختشان استفاده شده باشد. مهم ترین نکته این جاست که درب های ساختمانی مختلف را با توجه به کاربردی که دارند و محل نصبشان انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین درب های داخلی پرداخته ایم. دسته بندی درب های زیر بر اساس مکان نصب آن هاست:

درب سرویس بهداشتی

 

درب سرویس بهداشتی

 

یکی از مهم ترین درب هایی که در ساختمان استفاده می شود، درب هایی است که در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شوند. از آن جایی که این محیط کاملا مرطوب و نمدار است، باید توجه ویژه ای به جنس آن ها شود.

درب های چوبی نمی توانند انتخاب خوبی برای سرویس بهداشتی و حمام باشند مگر اینکه از روکش های مخصوص ABS یا روکش های پی وی سی استفاده کرده باشند. این روکش ها باعث می شوند که آب نتواند به داخل ساختار درب نفوذ کند و آن را خراب کند.

بیشتر این درب ها با دستگاه های CNC ساخته می شوند. به همین دلیل طرح و مدل ساده و یکسانی دارند. اما به هرحال مهم ترین فاکتور در انتخاب درب های سرویس بهداشتی و حمام، زیبایی شان نیست. این درب ها باید در برابر رطوبت و آب دوام کافی داشته باشند.

در ضمن فراموش نکنید که عایق سازی صوتی نیز در درب های سرویس بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. درب هایی که در ساختار خود از فضای خلاء استفاده کرده باشند، می توانند گزینه های مناسبی برای سرویس بهداشتی و حمام باشند.

درب اتاقی

 

درب اتاقی

 

یکی دیگر از درب های داخلی که اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارد، درب اتاق است.

این درب ها قبل از هر چیزی باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • عایق ساز انرژی باشند. به این معنی که حرارت و سرما نتواند به سادگی از آن ها عبور و مرور کند
  • عایق ساز صوتی باشند تا بتوانند آرامش و آسایش را برای اتاق به همراه بیاورند
  • طرح و شکل زیبایی داشته باشند

درب های اتاقی که این سه ویژگی را داشته باشند؛ معمولا انتخاب مناسبی خواهند بود. به خصوص مورد عایق سازی صوتی و حرارت که اهمیت زیادی در خانه و اتاق دارد. درب های اتاق را می توان به شکل و طرح های مختلفی سفارش داد.

برخی از افراد به دلیل دکوراسیون مدرن و مینیمالی که در خانه های خود دارند، ترجیح می دهند از طرح های ساده برای درب اتاق خود استفاده کنند. در چنین شرایطی استفاده از درب های CNC توصیه می شود که مدل های یکدست و ساده ای دارند.

نوع دیگری از درب های اتاقی مدرن، آن دسته از درب هاست که از متریال دیگری غیر از چوب استفاده می کنند( مثل فلزاتی مثل استیل) که در انتهای این مطلب به آن ها می پردازیم.

درب لابی

 

درب لابی

 

یکی دیگر از درب های داخلی ساختمان، درب لابی است!

در واقع اولین دربی که از سازه به چشم می خورد، همین درب لابی است. به همین دلیل است که بیش از هر چیز دیگری به زیبایی ظاهری آن اهمیت می دهند. اما بد نیست چند نکته در مورد درب لابی بدانید:

  • این درب ها ابعاد بزرگ ترین نسبت به درب های داخلی دارند
  • ایمنی و امنیت در آن ها بسیار مهم است. به همین دلیل از درب لابی ضد سرقت استفاده می شود
  • طرح های مجلل و شیکی روی آن پیاده سازی می کنند چرا که اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی ساختمان دارد.
  • معمولا سنگین تر از دیگر درب های داخلی ساختمان هستند
  • از دستگیره ها و یراق آلات باکیفیتی برای آن ها استفاده می شود تا دست سارقین را از داخل سازه کوتاه کنند.

درب لابی به همین دلایلی که در بالا ذکر کردیم، بسیار مهم می باشد. بنابراین در انتخاب آن باید بیشترین دقت ممکن صورت بگیرد.

درب ورودی آپارتمان

 

درب ورودی آپارتمان

 

یکی دیگر از درب های بسیار مهم در داخل ساختمان، درب ورودی واحد است. این درب ها را توصیه می کنیم از نوع ضد سرقت تهیه کنید. چرا که هیچ چیز مهم تر از ایمنی و امنیت آپارتمان نیست. این درب ها را می توان از متریال مختلفی مثل چوب، فلز یا…ساخت.

اما به هنگام خرید درب داخلی ورودی آپارتمان چند نکته را مورد توجه قرار بدهید:

  • از درب های ضد سرقت معتبر و مرغوب استفاده کنید
  • حواستان باشد که درب مورد نظر حتما از یراق آلات باکیفیتی استفاده کرده باشد( مرغوب ترین یراق آلات ساخت کشور ترکیه هستند که با نام برند داف و کاله در کشور ما شناخته می شوند)
  • عایق سازی صوتی و حرارتی درب ورودی را چک کنید
  • دقت داشته باشید که درب ضد سرقت شما حتما ضد دیلم باشد.
  • این درب ها را بهتر است از فروشگاه های معتبر و نام آشنا تهیه کنید.

درب های ورودی آپارتمان باید مجهز به وسایل امنیتی بیشتری باشند( استفاده از قفل های هوشمند، چشمی درب، زنجیر پشت درب، چهارچوب ها و روکوب های مقاوم، لولاهای پنهان و…می تواند امنیت درب را افزایش بدهد)

در کل توصیه می کنیم که انتخاب درب ورودی واحد خود را با دقت و وسواس زیادی انجام دهید. چرا که مهم ترین اصل در حفظ ایمنی خانه، انتخاب یک درب ضد سرقت مناسب و مقاوم است که محیط را نسبت به ورود سارقین ایمن کند.

انواع درب داخلی ( از لحاظ متریال)

حالا که با انواع درب های ساختمانی داخلی از لحاظ مکان نصب آشنا شدید، بد نیست که اطلاعاتی کلی در خصوص متریالی که در ساخت آن ها به کار می رود، در اختیارتان قرار بدهیم.

برخی از مهم ترین متریالی که در ساخت درب های داخلی به کار می رود، شامل موارد زیر است:

درب چوبی

 

درب چوبی

 

اگر به دنبال یک درب مدرن و زیبا هستید، حتما درب های چوبی را مد نظر داشته باشید. چوب یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین متریالی است که در ساخت درب های ساختمانی به کار می رود. قدمت استفاده از چوب برای درب های ساختمانی به هزاران سال پیش برمی گردد.

جالب این جاست که در طول این سال ها، چوب هرگز از مد نیفتاده است و همچنان استفاده می شود.

اما باید چند نکته را در خصوص این درب ها بدانید:

  • مقاومت چوب در براب رطوبت چندان بالا نیست
  • در برابر نفوذ حشرات و قارچ و کپک، مقاومت چندانی ندارد
  • ممکن است چوب های مختلف در شرایط جوی نا به سامان، دچار شکست و ترک خوردگی و پوسیدگی شوند.

به همین دلایل است که استفاده از چوب برای درب های ساختمانی باید با فرآیندهای مختلفی صورت بگیرد. برای این که بتوان چوب را برای ساخت درب های ساختمانی آماده کرد باید:

  • از روکش های چوبی ضد آب استفاده شود
  • عایق سازی آن تقویت شود
  • تحت حرارت قرار بگیرد تا به سادگی دچار ترک خوردگی نشود

در ضمن فراموش نکنید که چوب متریال گران قیمتی است. در نتیجه درب هایی که از چوب ساخته می شوند، قیمت بالاتری نسبت به دیگر درب های ساختمانی دارند.

اما در عوض می توان گفت که هیچ متریالی به زیبایی چوب نیست. درب های چوبی می توانند حس گرما و صمیمیت را در محیط جاری کنند. علاوه بر این، به راحتی می توان طرح ها و مدل های مختلفی را روی چوب پیاده سازی کرد. به همین دلیل است که چوب ها را می توان به طرح های مدرن، کلاسیک، مینیمال، سنتی و…درآورد.

از هر زاویه ای که به درب های چوبی نگاه کنید، متوجه می شوید که این درب ها، انتخاب مناسبی برای محیط داخل منزل به حساب می آیند.

درب فلزی

 

 

درب فلزی

 

یکی دیگر از متریال رایج برای ساخت درب های داخلی ساختمان، فلزات مختلف است. درب های فلزی را در جاهای مختلفی و با کاربردهای متنوعی می توان استفاده کرد. مثلا:

  • درب ضد حریق( از فلز ساخته می شود)
  • درب لابی
  • درب ورودی واحد
  • و…

اما چرا درب های فلزی تا به این حد محبوب شده اند؟ اگر سری به محیط های مینیمال و مدرن بزنید، می بینید که بیشترشان از فلزات بهره ی زیادی در طراحی داخلی خود برده اند. یکی از مهم ترین کاربردهای فلز در استایل های مدرن، ساخت درب های ساختمانی است.

درب های استیل براق و مات یکی از مهم ترین و محبوب ترین درب های فلزی هستند. علاوه بر این، استحکام و مقاومت درب های فلزی باعث شده که در محیط های دیگری نیز به کار می آیند. مثلا در ساخت درب های ضد حریق از فلزات استفاده می شود تا مطمئن شوند که مقاومت درب در برابر حریق زیاد خواهد بود.

درب شیشه ای

 

درب شیشه ای

 

احتمالا بیشتر ما در خانه هایمان حداقل یک درب شیشه ای داریم. اما آیا می دانید یکی از اصلی ترین متریالی که برای ساخت درب های مدرن استفاده می شود، شیشه است؟!

اگر سری به محیط های اداری زده باشید، می بینید که بیشترشان از درب های شیشه ای برای ساخت درب استفاده کرده اند و به این ترتیب محیط خود را به چند بخش تقسیم نموده اند. این درب های شیشه ای می توانند فضایی شیک و مدرن برای دفتر کار بسازند.

اما آیا کاربرد دیگری برای درب های شیشه ای در محیط خانه وجود دارد؟

بیشتر مواقع از این درب ها به عنوان درب بالکن و تراس استفاده می شود. البته فراموش نکنید که شیشه های مخصوصی مثل شیشه ی سکوریت و نشکن برای ساخت این درب ها استفاده می شود.

علاوه بر محیط خانه و دفتر کار، مراکز تجاری و فروشگاه های مختلف نیز از درب شیشه ای استفاده می کنند.

این درب ها می توانند نور را به داخل محیط منعکس کنند و فضایی روشن بسازند. به همین دلیل است که طراحان مدرن و مینیمال، علاقه ی وافری به درب های شیشه ای دارند.

درب آلومینیومی

 

درب آلومینیومی

 

شاید باور کردنش سخت باشد اما درب های آلومینیومی همچنان طرفداران خاص خود را دارند. طراحی این درب ها در طی سالیان متمادی پیشرفت کرده است و امروزه می توان از آن ها برای محیط های مدرن استفاده کرد.

این درب ها خواص ضد آب دارند و اجازه ی نفوذ حشرات و قارچ ها را نیز نمی دهند.

درب فایبرگلاس

 

درب فایبرگلاس

 

یکی دیگر از درب های موجود در بازار درب های داخلی، درب فایبرگلاس است. این درب ها را از ترکیب خمیر چوب، رزین و دیگر افزودنی ها می سازند. اما شباهت این درب ها به درب چوبی بسیار بالاست.

بنابراین اگر به دنبال دربی هستید که هم زیبایی چوب را داشته باشد و هم ارزان تر از درب های چوبی باشد، می توانید از درب های فایبرگلاس استفاده کنید.

خرید انواع درب داخلی مدرن و مینیمال

اما حالا که با انواع کاربردها و متریال درب های ساختمانی داخلی آشنا شدید، می خواهیم یکی از بهترین فروشگاه های درب های ساختمانی را به شما معرفی کنیم:

رستاچوب بیش از 16 سال است که در زمینه ی تولید و عرضه ی درب های ساختمانی داخلی فعالیت می کند. این فروشگاه آنلاین تلاش دارد بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت ارائه کرده و رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

rastachoob

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت انواع درب های داخلی به منوی این فروشگاه مراجعه کنید.

سخن آخر

در نهایت باید عنوان کنیم که انتخاب یک درب داخلی به دکوراسیون منزل بستگی دارد. در نتیجه توصیه می کنیم پیش از هرگونه خریدی، با یک طراح داخلی مشورت کنید. درب های داخلی مدرن و مینیمال می توانند بهترین انتخاب شما برای یک محیط مدرن باشند.

در نهایت امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

فراموش نکنید که درب های ساختمانی تنوع زیادی دارند اما مهم ترین فاکتور در خریدشان، کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در آن هاست.